Økologi

Omlægningstjek -

Støttet af:

En vej til kvit og frit at få vurderet mulighederne for økologisk drift

Omlægningen fra konventionel til økologisk drift kræver en velgennemtænkt strategi. Et omlægningstjek er en rådgivningsydelse, som er gratis for de konventionelle landmænd, der ønsker at få belyst mulighederne for omlægning til økologisk drift. Omkostningerne til dette bliver finansieret af Grøn Vækst-pakken.

Et omlægningstjek giver overblikket, så de rigtige beslutninger kan træffes omkring en mulig omlægning og måden, omlægningen skal ske på.

Et omlægningstjek omfatter:

• Et besøg på bedriften med deltagelse af økologikonsulenten fra Djursland Landboforening og ofte en anden relevant fagkonsulent
  • Rundtur på bedriften i stald og mark
  • Gården præsenteres af landmanden
  • Gennemgang af relevante regler og tilskudsmuligheder
  • Overblik over afsætningsmuligheder for gårdens produktion
  • Tidsplan for omlægning og optimering af sædskifte, husdyrhold, bygninger og maskiner
  • Økonomi ved omlægning til økologisk produktion - i generelle vendinger

Efter besøget udarbejdes et beslutningsreferat med en gennemgang af den mest optimale model for en potentiel omlægning af bedriften

Et evt. videre forløb aftales - herunder aftaler med andre rådgivere, afsætningskanaler, pengeinstitutter etc. Opfølgning af økologikonsulenten senest tre måneder efter forløbet.

Hent udskriftsvenlig produktblad om Omlægningstjek HER

Kontakt Økologikonsulent Henrik Østergaard Nielsen, hvis du ønsker en snak om en mulig omlægning.

Kontakt os

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Henrik Østergaard Nielsen

Økologi- og planteavlskonsulent