Økologi

Djursland Landboforening tilbyder individuel økologisk rådgivning, som er målrettet til hver enkelt økologiske bedrift.
Økologikonsulenten er behjælpelig med diverse papir- og skemaarbejder som f.eks den årligt tilbagevendende økologiindberetning / ha-støtte ansøgning.
Mark- og gødningsplanlægningen er et vigtigt redskab til at vælge den optimale afgrødesammensætning og til at fordele de tilgængelige gødningsmængder mest hensigtsmæssigt.

Markbesøg og strategirådgivning
Økologikonsulenten står til rådighed med forslag til dyrkningstiltag og løsning af problemer i marken i vækstsæsonen. Tag også økologikonsulenten med på en ”før-høst-tur” for at få en diskussion om tingenes tilstand i marken.

Omlægningsrådgivning/omlægningstjek
Det er vigtigt at komme godt i gang med omlægningen til økologisk produktion. Vi tilbyder hjælp til planlægning og strategier i forbindelse med selve omlægningen. Via midler fra regeringens Grøn Vækst-pakke, kan vi tilbyde et gratis omlægningstjek, hvor vi igennem et konsulentbesøg finder frem til den mest optimale model for omlægning af din bedrift.
Læs mere om omlægningstjek HER

Helhedsorienteret rådgivning
Vi indgår i et bredt netværk af rådgivere fra alle faggrupper indenfor den økologiske produktion. Har du brug for faglig sparring omkring markbrug, husdyr, miljø og natur, teknologi, økonomi og/eller afsætning, finder vi den rette rådgiver, der kan hjælpe dig med at optimere din økologiske drift.

Økologi tilskuddene
De relevante tilskud for økologer er de 5 årige ordninger:

- Økologisk omlægningstilskud
- Økologisk basistilskud
- Tillæg til kvælstofreduktion
- Pleje af græs- og naturarealer

Læs hele Tilskudsguiden HER

Få et godt råd fra en af vores rådgivere

Henrik Østergaard Nielsen

Økologi- og planteavlskonsulent